Reedukacja
Reedukacja
Terapeuta pedagogiczny
Mirosława Czepulonis
Godziny pracy terapeuty pedagogicznego:
- poniedziałek
11.50-12.35, 14.50-15.35 - środa
8.00-8.45, 13.55-15.35 - czwartek
11.50-12.35, 13.55-15.35 - piątek
11.50-12.35, 13.55-15.55
Czym jest terapia pedagogiczna?
Terapia pedagogiczna to wsparcie, które pomaga dzieciom uwierzyć w siebie, pokonać trudności i odnosić sukcesy szkolne.
Zadaniem terapii pedagogicznej jest wzmacniające u ucznia takich obszarów, jak:
- funkcje poznawcze (m.in. analiza i synteza wzrokowa, spostrzegawczość),
- percepcja słuchowa (m.in. różnicowanie dźwięków mowy, pamięć słuchowa),
- koordynacja wzrokowo-ruchowa,
- myślenie logiczne oraz przyczynowo- skutkowe,
- koncentracja i podzielność uwagi,
- pamięć,
- funkcje językowe i komunikacyjne (m.in. zasób słownictwa, poprawność gramatyczna i składniowa wypowiedzi, techniki czytania i pisania),
- funkcje motoryczne w zakresie motoryki dużej i małej (m.in. koordynacja ruchów ciała, sprawność grafomotoryczna, lateralizacja),
- funkcje emocjonalno-społeczne, takie jak motywacja do nauki, wiara w siebie, umiejętność współpracy, kontrola emocji i zachowania,
- funkcje szkolne: czytanie, pisanie, liczenie i rozumowanie matematyczne, umiejętność uczenia się (organizacja pracy, strategie uczenia się itp.).
Dla kogo przeznaczona jest terapia?
Zajęcia kierowane są do dzieci, które, mają trudności w nauce czytania, pisania lub liczenia, wykazują opóźnienia rozwojowe w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych, potrzebują dodatkowego wsparcia w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych, posiadają opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zostały zakwalifikowane przez terapeutę pedagogicznego na podstawie diagnozy przesiewowej, zostały skierowane na wniosek nauczyciela.
Jak realizowana jest terapia?
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, w małych grupach (2-5 osób) lub w uzasadnionych przypadkach indywidualnie, prowadzone są wg. indywidualnego programu terapeutycznego, w formie gier, ćwiczeń i zabaw edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka.
Proszę mieć na uwadze, że rodzice i systematyczna praca z dzieckiem w domu odgrywają ogromną rolę w procesie terapii pedagogicznej.


