Reedukacja

Reedukacja

Terapeuta pedagogiczny

Mirosława Czepulonis

Godziny pracy terapeuty pedagogicznego:

  • poniedziałek
    11.50-12.35, 14.50-15.35
  • środa
    8.00-8.45, 13.55-15.35
  • czwartek
    11.50-12.35, 13.55-15.35
  • piątek
    11.50-12.35, 13.55-15.55

Czym jest terapia pedagogiczna?

Terapia pedagogiczna to wsparcie, które pomaga dzieciom uwierzyć w siebie, pokonać trudności i odnosić sukcesy szkolne.
Zadaniem terapii pedagogicznej jest wzmacniające u ucznia takich obszarów, jak:

  • funkcje poznawcze (m.in. analiza i synteza wzrokowa, spostrzegawczość),
  • percepcja słuchowa (m.in. różnicowanie dźwięków mowy, pamięć słuchowa),
  • koordynacja wzrokowo-ruchowa,
  • myślenie logiczne oraz przyczynowo- skutkowe,
  • koncentracja i podzielność uwagi,
  • pamięć,
  • funkcje językowe i komunikacyjne (m.in. zasób słownictwa, poprawność gramatyczna i składniowa wypowiedzi, techniki czytania i pisania),
  • funkcje motoryczne w zakresie motoryki dużej i małej (m.in. koordynacja ruchów ciała, sprawność grafomotoryczna, lateralizacja),
  • funkcje emocjonalno-społeczne, takie jak motywacja do nauki, wiara w siebie, umiejętność współpracy, kontrola emocji i zachowania,
  • funkcje szkolne: czytanie, pisanie, liczenie i rozumowanie matematyczne, umiejętność uczenia się (organizacja pracy, strategie uczenia się itp.).

Dla kogo przeznaczona jest terapia?
Zajęcia kierowane są do dzieci, które, mają trudności w nauce czytania, pisania lub liczenia, wykazują opóźnienia rozwojowe w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych, potrzebują dodatkowego wsparcia w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych, posiadają opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zostały zakwalifikowane przez terapeutę pedagogicznego na podstawie diagnozy przesiewowej, zostały skierowane na wniosek nauczyciela.

Jak realizowana jest terapia?
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, w małych grupach (2-5 osób) lub w uzasadnionych przypadkach indywidualnie, prowadzone są wg. indywidualnego programu terapeutycznego, w formie gier, ćwiczeń i zabaw edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka.
Proszę mieć na uwadze, że rodzice i systematyczna praca z dzieckiem w domu odgrywają ogromną rolę w procesie terapii pedagogicznej.