DZIEŃ DYSLEKSJI

„Dysleksja inspiruje do (nie)zwykłych działań” to hasło tegorocznego Dnia Świadomości Dysleksji przypadającego  na  8 października. Ten dzień jest częścią  akcji – Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.  Tradycją naszych obchodów jest wystawa prac ilustrujących trudności pisowni w języku polskim wykonanych przez uczniów klas drugich i trzecich. Uczniowie klas pierwszych, którzy rozpoczynają naukę czytania i pisania, ozdobili dowolną techniką pierwsze litery swoich imion. Część ekspozycji  skierowana była do starszych uczniów, nie tylko z dysleksją. Był to zbiór rad, które pomagają w zdobywaniu wiedzy. Uczniowie klas 4-8 wykonali plakaty, na których pochwalili się swoimi zdolnościami i umiejętnościami. Ze względu na sytuację epidemiologiczną nie mogliśmy się spotkać z rodzicami, dlatego zostały wysłane do nich prezentacje.

Rodzice klasy „0”- otrzymali informację na temat prawidłowego połykania u dzieci, przygotowaną przez logopedę szkolnego – Magdę Siebielec. Rodzice klas pierwszych otrzymali informację o rozwoju słuchu fonemowego u dzieci, przygotowaną przez neurologopedę z PPP nr 11 w Warszawie Ewę Bombol.  Do rodziców klas drugich i trzecich przesłaliśmy prezentację na temat  wpływu motoryki na rozwój mowy, przygotowaną przez terapeutki z SP nr 211 w Warszawie – Joannę Kulpitę i Agnieszkę Siwy. Nauczyciele pracujący w świetlicy przygotowali dla dzieci  zabawy językowe: „Jaka to zebra…”. Terapeuta pedagogiczny Barbara Górnikowska przeprowadziła w klasie „0” zajęcia rozwijające słuch fonemowy i pamięć słuchową pt.: „Puder czy pudel”.

Barbara Górnikowska- terapeuta pedagogiczny

Magda Siebielec –logopeda