Pedagog

mgr Katarzyna Kaczor

Godziny pracy:

  • poniedziałek 9:50 – 13:50
  • wtorek 8:00 – 12:30
  • środa 10:30 – 15:30
  • czwartek 8.30 – 11:30
  • piątek 9:00 – 14:00

Dyżur psychologa z PPP nr 11

Julia Rębisz

Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

Depresja to choroba prezentacja

Ulotka „Apel Twojego dziecka”

Bezpłatne warsztaty umiejętności wychowawczych

Praca rodzica z dzieckiem

Pomoc materialna

Oferta dla rodziców WCiES

Do zadań pedagoga szkolnego w szczególności należy:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących poszczególnych uczniów, w tym diagnozowanie (rozpoznawanie) ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych;
  • analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych;
  • określanie form i sposobów udzielania pomocy uczniom, w tym uczniom uzdolnionym, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
  • wspieranie rozwoju i mocnych stron uczniów; minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobiegania zachowaniom dysfunkcyjnym uczniów;
  • organizowanie (prowadzenie) różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  • udzielanie porad dla uczniów, rodziców i nauczycieli oraz konsultacji dla rodziców i nauczycieli;
  • wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
  • podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli. Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z tych programów;
  • udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;
  • prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców;
  • działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  • pedagog szkolny powinien zwracać szczególną uwagę na przestrzeganie przez szkołę postanowień Konwencji o prawach dziecka;
Skip to content